Wednesday 8 May 2013

Assalamualaikum...
hari ini 9 mei 2013...
kejap je kan masa berlalu..
tapi demam PRU 13 masih belum reda.
sana sini menyalahkan satu sama lain.
kenapa kita perlu bersikap begini, kenapa kita tak audit je diri kita supaya menjadi insan yang baik.
.
.
.
.
ok


Vitamin C Chewable dah kembali ke pasaran. khasiatnya da kelebihan sama seperti vitamin C Sustained Released (SR) tapi vit C SR ni masih belum mahu kembali kepada peminatnya. huhuhuu...sooo, bg mengubati kerinduan kita kepada vit C SR ini jom kita gantikan kepada vitamin C Chewable ini. 




Vitamin C Chewable 100mg Untuk SemuaShaklee memberikan 2 pilihan Vitamin C kepada pelanggannya iaitu Sustained Release Vitamin C500mg dan Vitamin C Chewable 100mg. Setiap jenis Vitamin C ini mempunyai cara tindakannya yang tersendiri dan juga keistimewaanya ke atas tubuh badan pemakannya. Selalu orang salah anggap Vitamin C Chewable ini hanya sesuai untuk kanak-kanak. Tanggapan ini salah sama sekali! Vitamin C Chewable ini sesuai untuk semua peringkat umur daripada kanak-kanak hinggalah ke golongan berusia.Bagi kanak-kanak, boleh ambil terus sebiji sebab dos 100mg dalam setiap biji vitamin, dah bersesuaian untuk usia kanak-kanak. Kalau orang dewasa, boleh ambil sampai 5 biji sehari samada diambil sekaligus 5 biji atau satu-satu. Cara makan Vitamin C Chewable ni pun seronok sebab rasa macam makan gula-gula je sebab boleh dikunyah-kunyah. Rasanya pun sedap! Kalau bagi kat budak-budak, tak cukup satu. Mesti dia minta lagi! :D


 Chewable Vitamin C 100mg


Diperkaya Dengan Bioflavonoids Dan Rose Hips
Badan kita mampu untuk melakukan banyak perkara tetapi badan tidak dapat menghasilkan dan menyimpan Vitamin C. Vitamin C Chewable Shaklee diperkayakan dengan Bioflavonoids dan Rose Hips untuk membantu meningkatkan lagi fungsi Vitamin C dan mengelakkan pengoksidaan Vitamin C dalam badan. Memandangkan Vitamin C semulajadi selalunya dijumpai dalam tubuh badan dengan faktor yang berkaitan, Shaklee meniru keadaan semulajadi dengan cara menambahkan bahan Bioflavonoids dan Rose Hips yang mengandungi Vitamin C yang sangat berkait-rapat.
 Rose Hips yang sangat kaya dengan Bioflavonoids

Kelebihan Dan Kebaikan Vitamin C Chewable Shaklee
Vitamin C Chewable 100mg Shaklee membantu meningkatkan imun sistem dalam badan dengan cara berikut:
  • Menyokong sistem pertahanan antioksidan semulajadi dalam tubuh 
  • Membantu memelihara sel badan 
  • Membantu menjaga kesihatan tulang, gigi, gusi, mata, otot dan salur darah 
  • Rasa sitrus yang hebat 
  • Sesuai untuk kanak-kanak atau orang dewasa yang mengalami kesukaran menelan tablet
Selain daripada kebaikan yang tersenarai di atas, seperti yang kita tahu Vitamin C adalah sangat berfaedah untuk kesihatan antaranya ialah:
  • Untuk menjamin kecantikan kulit agar kelihatan cantik 
  • Sebagai anti penuaan untuk awet muda 
  • Untuk merangsang penghasilan kolagen dalam badan 
  • Memperbaiki insomnia 
  • Mengekalkan kolestrol sihat 
  • Dan banyak lagi!
Dengan mengunyah Vitamin C Chewable, air liur membantu memecahkan Vitamin C. Membolehkan ianya diserap sebaik saja sampai ke usus kecil. Malah, kajian menunjukkan pengambilan atau pengunyahan Vitamin C dalam kuantiti yang sedikit setiap hari membolehkan Vitamin C diserap dengan lebih berkesan.

kredit kepada empunya blog: http://blossomwidad.blogspot.com (terima kasih ya :)



Lihat, banyak kan kebaikan vitamin C ni...beli ni boleh kongsi dengan anak2 sekali...jimat di situ..jimat tapi still mendapat manfaat kesihatan.
okey...if berminat boleh lah hubungi saya di whatssap 017-9838401 ataupun pm di fb saya Nurul Ziyani Yanie.
semoga berjumpa lagi. 


*Produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnosis, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang penyakit.


No comments:

Post a Comment